måndag 28 april 2014

Ursäkta mig!!!


Jag har verkligen slöat ihop nu, då jag inte alls hänger med på att det strax är Eurovision Song Contest i Danmark. Dom har redan börjat kört inför programmet där man kan lyssna på alla låtar och få höra olika kändisar kommentarer. Idag är jag ledig och har nu på morgonkvisten suttit och både ögnat som lyssnat igenom alla programmen hittills.

Semifinal 1

Dessa bidrag kommer att sjung och slåss för att få en av de 10 åtro värda finalplatserna som finns.

   Albanien
 Armenien
 Azerbaijan
 Belgien
  Estland
 Ungern
  Island
 Lettland
  Moldavien
 Montenegro
  Portugal
 Ryssland
 San Marino
  Sverige
 Nederländerna
  Ukraina

Sverige kan har svårt att komma till final här, då det är många bra bidrag här i år. Armenien är grym, Ungern  likså, Nederländerna ligger bra till, Ukraina fantastisk. Många bra låtar på olika sätt som berör på många olika känslor i kroppen. Dock ska man inte glömma bort att i övriga Europa så röstar man och tänker lite annat än vi i norden. Många av årets bidrag överlag har svenska influenser så som låtskrivare, påbrå i Sverige osv.

Sverige kommer med en power ballad i år med fantastiska Sanna Nielsen och jag hoppas verkligen att den slår där ute. Men jag har viss oro och funderingar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar