söndag 25 oktober 2015

Nya maskiner...

Frostar av våran frys i skrivande stund, ett enormt tråkigt göromål men ack så nödvändigt ändå. Har fått via jobbet stora frigolit lådor som passa utmärkt för denna aktivitet. Var inte så länge sedan jag gjorde detta sist. Och vetskapen om att vi skulle behöva ny frys och kylskåp är införstått. Dock så tråkig utgift men dock till väldigt nödvändiga saker.

Men när jag sitter och kollar igenom de affärer på nätet som har dessa saker i sitt utbud. Slås jag av den enorma volym förlusten som jag måste byta till mig. Nästan alla frysar och kylskåp är ju så pyttesmå invändiga. Och har jag inte behövt ett extra frysbox så lär det ju ev behövas nu. Jag behöver inte ha en frys som frostar av sig själv, dels för att de blir mindre volym och när den väl går sönder. Vilket alla maskiner gör så småningom så måste du köpa ett helt ny frys för hiskerliga pengar. *suck*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar