söndag 31 januari 2016

Försumning och återbetalning

Jag var ut igår med grann tanterna och umgicks på kvällskvisten. Vi hade boka bord på byns nya restaurang och spenderade vår tid där tillsammans. En kacklande hönstgård, men det är riktigt trevligt att få ses utan barn och make. Prata bara sådan saker som både bekymrar och lyfter oss. Maten var god dock alldeles för stor portion för min del och så saknade jag salladen till som vanligt.

Mini tyckte det var orättvist att jag inte skulle vara hemma på lördagkvällen och spendera tiden med henne. Så ikväll fick jag återbetala min frånvaro med lite närvaro i hennes pyssel. Fast inget klister och dyligt utan ikväll gjorde vi hemma gjorda chokladpraliner. Något som verkligen visar hennes intresse för pyssel. Jag gjorde inte så mycket egentligen, utan skar mest av små chokladbitar från de stora blocket, så hon kunde röra ner dom, å fortsätta sin tillverkning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar