måndag 3 juni 2013

Hård förhandling

Idag var jag tvungen att åka in för att handla nya skor åt min son. Hans var ordentligt trasig så ett par nya vore på sin plats. Min son har aldrig tänkt på speciella kläder eller dyligt. Men idag så önskades för första gången speciella skor. Som dessutom är en aningens dyra i min smak. Eller ja dyra och dyra beror på hur man ser det. 

Men har man ett barn som sliter skor dvs bör skos om var 4 månad, så är det inge roligt. Så vi gjorde en bra deal, han fick betala dom med sin månadspeng x 2 och så sköt jag till med resten. Sagt och gjort.



Självklart hade jag kunnat köpt dessa skor åt honom, men här börjar förhoppningsvis en tankebana om pengars värde. Får hoppas det. Dock är det en fröjd att se hans glittrande ögon och hur han fingrar på påsen i handen på vägen hem i bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar