fredag 28 juni 2013

Varför............

Är ett riktigt bra ord, ibland!. Men bara ibland. Vissa gånger är ordet jobbigt och otroligt svårt att ha och göra med. Just nu går ordet varför!!! flera gånger i huvudet. Det tuggar sig runt och gnager, funderingarna om framtiden. Tänk om man kunde ta sig en titt där redan nu! Bara en liten glimt.

Jo jag har fått ett riktigt jobbigt besked. En nära vän till mig mår inte alls bra. Vilket h*n, så otroligt behöver. Önskade att allt trassel h*n har varit med om, kunde ta slut nu. Att h*n fick äntligen frid i både kropp och själ. För det behöver man. Men det är svårt när annat pockar på hela tiden.

Jag har stått på sidan av hela tiden och stöttat med det jag kan. framförallt lyssnat. Men just nu så känns vår framtid så oviss. Vad säger man när den´s hjärta håller på att gå sönder av förtvivlan. Vad säger man när ens väns liv håller på att rinna ur ens händer.

JO, man kämpar. Och hoppas på att det är bra resultat, vi väntar på. Hoppas på att allt kommer att ordna sig. Dock gnager en känsla i kroppen, vad sa hon nu det där mediumet, jag träffade för 3 år sedan. Jo jag kommer fortfarande ihåg. Kan höra hennes ord eka i mina öron, när jag tänker på henne.

Jag hade en konstig dröm i morse, vaknade med ett ryck. Och frustrationen av dess meddelande är så jobbigt. Dock så är det flera olika meddelande i en och samma dröm. Är det en glimt om framtiden tro?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar