fredag 3 april 2015

Aldrig önska sig vad andra har!!

Avlusning på G

Mini har flera gånger önskar sig något som andra har haft och det är inte vad som helst! Under alla mina 14 år som mamma har mina barn ALDRIG haft löss! Vi har alltid klarat oss hur vet jag inte riktigt med så är det bara. Tills mini önskade sig dessa djur, för alla andra har det ju. Får vara glad över att hon är liten och förstår inte riktigt vad det egentligen innebär.

Tills i torsdags kväll, då hon klagade på att det sved i nacken och kliade sig i håret. Tog en snabbtitt med ficklampa och såg en massa små pärlband av grå pluttar. Kan det vara löss? vi googlade upp och var lite osäkra. Så vitt papper, lusskam och stark lampa togs fram. Maken kammade 3 drag och det rasade ner massvis av dessa pluttar och löss. Var inge snack om saken vad hon hade i huvudet. E tyckte det var så äckligt, vi påminde om hennes tidigare önskan. Önska dig inget du absolut inte vill ha.

Alla kammades igen och det hittades löss på alla utom maken. A hade bara 1 luss och inga ägg, han var mest glad tror jag. Själv hade jag tre och en stor hög med ägg, usch. Dagen efter införskaffades det en rejäl hög med avlusningsmedel, och vår tid framöver är ju utstakad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar