onsdag 15 augusti 2012

Jobbigt..

När man står där med slip maskinen i högsta hugg och dammet yr omkringen. Det är då jag inser att jag inte ska hålla på med detta. Slipa och astma går inte så bra ihop. Idag så värker huvudet och  dammet ligger som ett tjock hinna i näsan och blockerar. Usch det är NU man ångrar sig. Men vill man ha något gjort så är det alltid bäst att man är med i startgroparna. Har ju aldrig varit speciellt fin av mig så skit under naglarna är bara härligt. Bästa jag vet är att rensa landet med bara händerna, alla dessa trädgårdshandskar som finns är bara till besvär.

Jag får tänka framåt istället, ska slipa där vi spacklade igår ikväll, sen ska det städas och börja långsamt tapetsera om. Jag tror att de 2 rum vi har kvar kommer vi nog att vänta med. Dels så har vi inte hittat tapeterna dit och dels för att jag känner mig så trött. Sen är det ganska knöligt att hålla på då 3 barn, vi vuxna och katten behöver ju tyvärr gå igenom delar av köket för att komma till andra rum i huset. Och säkert vet nog de flesta om att slipdamm är ju värsta sorten som finns överallt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar