lördag 13 oktober 2012

Återhämtning


Det tar tid att komma på fötterna igen efter en tids jobbiga tankar och funderingar som man ibland kan fastna i. Och det är så lätt att rota ner sig ännu mera än att ruska på kroppen och huvudet och säga GLÖM det där nu, försök att gå vidare eller bry dig inte om den personen. Men som alla säkert känner igen sig så är det inte så lätt i praktiken.

Har massor jag igentligen skulle vilja lätt på hjärtat men som jag aldrig kommer att berätta här. Och det beror  om jag blir igen känd, och detta kommer ut till de berörda. Samt så kommer det att bli en större grej än vad det behöver bli i verkligheten. Även om det är stora bekymmer så kommer det tids nog att hittas ett avslut på mina bekymmer. Men då vilja kunna göra det själv utan hjälp och inte ha för många inblandade i allting. Även om jag är i stort behov av att få ventilera mina tankar och för att få disskutera med någon objektiv person/er om allt jag upplever.


Gått lång tid sedan jag skrev förrut och jag har helt enkelt inte orkat och inte haft tid till det heller. Men det har hänt massor här hos oss som vanligt. Vi är nästa färdig med ett av våra stor projekt, nu är det bara dagar kvar innan jag kan sätta den STORA bocken för att kunna lägga den till färdig listan. Känns riktigt skönt måste jag säga. Jag vet att jag inte har berättat så mycket om mig själv och allt runt omkring mig men tänkte ev ändra på det.

Jag om min make köpte en tomt när vårat barn var 2 år ute på en landsbyggd. Bestämde oss för att bygga nytt hus från början. Det vi inte tog i beräkning eller ens tänkte på då dvs ca 10 år sedan var ju att, nu har vi 3 barn och att man behöver ett stort hus med MYCKET förvaring också.

Vi köpte ett ganska litet men ett hus där man kunde göra förändring då den tiden skulle komma. Vi köpte ett billigt hus för vi hade inte råd igentligen att köpa de där huset vi skulle vilja ha. Skulle vi flytta nu och bygga nytt så blir det ett helt annat hus så klart.

De vi gjorde som största fel var att inte bygga ett garage när vi ändå byggde huset. Att vi inte tog oss tid i pengar att faktiskt fixa detta har jag ångrar många gånger i mitt liv. Då vi byggde vårat hus med lite förvaring men med en stor rå vind att inreda senare till övervåning i framtiden. Jättebra att ha en övervåning på 100 kvm som förrådd men vart flyttar man grejorna när man ska inreda den då? hmm. Omflyttning och ommöblering i hela huset vart det och inge roligt att bo i heller kan jag säga.

Vi har byggt i ordning övervåning för ca 1 år sedan där de stora barnen bor på var sin gavel rum. Jo jag vet att det är stora rum men hade vi delat av dem hade de blivit pytte små rum. Och jag vill att mina barn ska kunna röra sig ordentligt i sina rum och kunna leka utbrett och inte stoppas i sin fantasin. Att bygga själv är TIDS krävande inget man gör på en piss kvart de visste vi men ändå höll min man på gå in i väggen. Sen är vi inte alls så överäns på vissa viktiga punkter så bygget har stannat av många gånger också. Men nu har vi en fin övervåning dock utan badrum men det är nu i start gropen. Tänkte vissa lite bilder på hur det såg ut då.

För IDAG är jag så jäkla nöjd med hur vi fått det och slut resultatet är inte riktigt färdigt ännu heller.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar