måndag 15 oktober 2012

Vi närmar oss långsamt målet på vårat största projekt.

Tur att google finns, tur att internet finns över huvud taget. Så mycket tid jag har spenderar där kan jag nog inte räkna upp tyvärr. Och fortfarande så sitter jag otaligt med tid framför min dator och letar efter våra saker vi behöver till vårat stor projekt som vi håller på med. Just nu letar jag efter badrums möbler, golv, vägg matriel. Jag har en hyvsatt bra bild på hur det ska se ut när det är färdigt där uppe. Tur att det finns rot avdrag dessutom som gör det hela möjligt att faktiskt fixa dessa saker. Utan att man ska behöva ta alltid de billigaste. Jag tummar aldrig på kvaliten på ett badrum, huset viktigaste rum anser jag.

Men nu fortsätter vi med våran övervåning. Barnens tapeter är på plats och så är ser slut resultat utan våran övervåning.


 Våran stora dotters rum, JAPP hon har valt tapeterna helt själv. Även om jag tyckte det skulle bli lite väl mycket rosa. Men när alla möbler kom in så tonade färgen ner ganska bra. Dock så kommer den tiden då hon inte vill ha detta längre och då kan man måla över allt ganska fort.

 Förvarings hyllan där sterion samt smycket och sminket förvaras. Ganska stökiga rum just nu också. *skratt*

Garderoben köpte vi från ikea, vi tog 100 x 233 x 56. Vi kom på att om vi såga isär dem på snedden så skulle det funka att få det JAG ville ha. Och resultatet blev så jäkla bra, samt att hon har nu förvaring i mängder. Min grund tanke vara att mina barn skulle ha alla sina egna saker hos sig och inte förvaras i min garderob längre.




Sonens rum som har star wares intresse.

Lådorna längst ner byggde vi själva för att golvet gå in ca 90 cm längst ner utav ytan. Och jag ville ha en stor låda där utan att det skulle bli så mycket plats kvar bakom. Dessa lådor är så perfekt till barnens täcken, extra kuddar, lådor med deras jul/påsk prylar osv.

Förvarings hylla där klockradio och sterion kan stå finns även eluttag för dessa saker. Det är också en väldigt bra lek yta.

Detta förvaras i bägge barnens garderoberna:

Kläder
Sängkläder, extra täcken & kuddar.
Säsongskläder ex vinterkläder/sommarkläder
Årets kommande kläder i str.
Jul och påsk lådan: de som dom brukar ha i sitt rum under denna tid. 


Dock är vi inte riktigt färdiga ännu, vi saknar taklister. Men vårat stora problem är just täckningen av dessa garderober. Vi har funderat på dörrar som öppnas uppåt, utåt och åt sidan. Men det funkar inte med möbleringen. Nu håller vi på att skissar på skjutdörrar med ljuslist så att man kan se ordentligt in i alla garderober. Sonens rum är ganska mörk och han skulle verkligen behöva mer ljus. 

Men som alla säkert vet så finns inget av detta färdigt i någon av våra bygghandel runt omkring Uppsala/Stockholm, utan man får ta lite här och lite där för att få ihop till ett bra resultat.

1 kommentar: