onsdag 17 oktober 2012

Det perfekta badrummet...

Badrummet just nu.

finns det på riktigt? Eller är det bara en illusion man har i en bild långt inne i huvudet sitt? Jag har suttit på nätet och letat efter min badrums bild, och kommit ganska nära faktiskt, men bara ganska. Maken har precis tagit kontakt med en firma som ska komma och kolla lite på vårat badrum först. Och det vore bra om vi ev hade en bild på hur vi vill ha som slut resultatet.

Dels för att förstå vårat behov, men även se hur vi hade tänkt oss. Sen får man ju hoppas att våran eller rättare sagt min ide är genomförbar. Vilket jag hoppas så innerligt. Då jag har lagt väldigt mycket tid på just detta. I helgen ska vi åka till Boländerna för att titta duschar och förhoppningsvis hitta den vi har tänk oss.

Ungefär så här vill jag ha det när det gäller golvet, väggarna och taket. 

Jag vill inte ha klinker eller kakel i badrummet. Dels för att jag inte gillar de, dels för att jag vill ha ett mjukt badrum. Maken tycker faktiskt lika som jag för engång skull i detta läge. I fall vi bestämmer oss för just klinker som golv så måste vi riva upp hela golvet och regla om allting. Och någonstans måste vi lägga oss på en nivå/ribba på vad allt är värt i jobb,tid men även pengar.

Vad tycks?


2 kommentarer:

  1. Det ser jättefint ut! Och jag förstår precis det där med ickekakel, dessvärre gjorde inte min make det. :)

    SvaraRadera
  2. Fast det är inte färdigt Hanna bara min dröm bild som jag fick leta hårt efter. Men jag tror sten hårt på att det blir bra som slut resultat.

    SvaraRadera