söndag 18 augusti 2013

inför den stora dagen.

Nu är det kväll i huset, barnen har precis borstat tänderna och håller på att böka ner sig i sina sängar. Inatt kommer det vara oroligt i drömmarna på mina barn. Skolstarten detta år, blir väldigt annorlunda. Då minstingen E börjar i skolan eller förskoleklassen. Mellan M går in i 3:an & Stora A börjar i en helt ny skola.

Det har disskuteras resväg, dvs bussar med A, hur man tar sig dit och hem. Hemresan är jobbigast säger han, då man inte riktigt vet vilken buss det är. Tur att grannflickan finns som är äldre och går på samma skola & kan hjälpa till här. Väskan har packats med eget lås till skåpet på nya skolan. Mycket bättre att ha skåp säger A. Att hänga ute i korridoren har aldrig varit särskilt kul.

M hade funderingar på vad hon skulle ha på sig imorgon. Och hur den nya killen i klassen är. Kul att det kommer en ny klasskamrat. Undrar vem jag får sitta bredvid säger hon fundersamt. Vi får säkert inte välja det själva nu heller. Hoppas att fröken kommer ihåg vilka jag inte vill sitta med. Men dom kanske har lugnat ner sig nu under sommarlovet. Kramar om och säger godnatt, nog har fröken tänkt på det ska du se & ta dom kläder du tycker bäst om.

Ska jag vara själv i morgon säger E och tittar på mig. Nej först åker du buss, jag möter upp dig på skolan. Stannar en stund, men sen måste jag åka. Hur känns det då? undrar jag. Pirrigt, kul att åka buss och gå på fritids säger E. Skolan då?, frågade jag. Jo men det kommer ju efter bussen & fritids. *ler*





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar