torsdag 15 augusti 2013

Var sak har sin tid...

sägs det och jag kan gott och väl hålla med om. Längtar till helgen då jag åter igen skall börja med årets stora projekt. Inget "stort" i sig men än dock väldigt mycket pyssel samt väldigt utdragande på tiden detta projekt.


Tömma växthuset, eller börja sakta starta årets odlings ned plockning. Just nu har jag tomater i mängder som mognar fortare än jag/vi hinner äta upp. Tur att vi har goda vänner som gärna hjälper till. Måste börja med att klippa bort allt överflödigt på plantan nu. Vill ju inte att den ska försöka start om igen. Däremot så börjar mina fantastiska paprikor att mogna nu. Vilket jag faktiskt inte har lyckat med någonsin, eller jo den röda varianten men icke den gula.


Gurkorna behöver närings tillskott nu om dom ska orka driva vidare. Känner mig lite kluven till detta, då det samtidigt så börjar det bli väldigt kallt om kvällarna/nätterna. 11 grader är inge vidare temperatur för dess godingar. 


Alla krukor skall tömmas på jord och skuras rent, lite pö om pö. Sen har vi bestämt oss för att plocka ner växthuset i år, helt och hållet. Då golvet som det står på behöver en uppfräschning. Vi har haft mängder med svartmyror under dessa plattor som har gjort att golvet & sargen den står på i dåligt skick.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar