onsdag 7 augusti 2013

Nytt husdjur?




Fast denna får bo utomhus, mer än gärna. Maken hittade den utan för dörren vid våra skor. Trodde först att den var död, dvs tagen av herr katt. Men jag fick nyss om den och petade på den så levde den. Försiktig som jag är tog jag på mig handskar och bar sedan in den till barnen, för beskådning.

Vilken uppståndelse det blev av denna lilla krabat. Den kröp in i handen på mig och fortsatte att sova, förstår säkert att jag är en snäll person. När "nya husdjuret" blivit fotat och utlagt på instagram, gick jag ut och la den på en bättre plats. För inte vill vi att herr katt ska få tag i denna.

Barnen är nu skjusade till fritids och själv googlar jag info om dessa fladdermus. Bra att ha, för dom äter tydligen insikter och särskilt MYGG. Vi har varit väldigt skonade ifrån mygg nu, undrar om det är tack vare denna, söta krabbat.


1 kommentar:

  1. Usch, brukar tycka att de där är lite äckliga men kanske ändrar mig nu. Här ser den ju faktiskt liiiite söt ut ändå.

    Tack för kommentaren hos mig, alltid roligt med nya bekantskaper.

    Ha en skön dag!
    //bara anna

    SvaraRadera