fredag 19 december 2014

Nu är det inte långt kvar.....


till självaste julafton. Barnen längtar, själv är jag hängig och varit hemma med feber som börjar lätta. Inte läge just nu att bli sjuk, men det är väl aldrig det om man tänker efter. Håller på att googla som bäst om mjölkfri mat åt våran son. Som ska vara det från och med idag och fram till i början av feb. Varför jo han kräks titt som tätt. Och jag tycker det är ett problem. Vi har varit in förut med honom hos en speciallist läkare och tagit blodprover. Som resulterade i att han inte är var sig gluten eller mjölk allergisk. 

När jag bad om att få ett läkarintyg på honom så att vi kunde fortsätta utreda på om det ev är mjölk vart svaret NEJ! Detta intyg hade hjälpt oss att få skolmaten mjölkfri också men näpp. Och då gav jag upp. Men ett nytt ljus tändes över oss när sonen började kräkas bara så där. Och framför allt med tom mage och dricker ett stort glas med oboy. 1 gång är ingen gång 2, 3, 4 och 5 gånger är ett mönster. Tvingade maken att boka tid hos våran VC. Hoppas på bättre läkare och att vi blir hörda.

Jodå, nog ska vi utesluta mjölk på herrn i hela 7 veckor tack. Intyg till skolan skrevs på en gång. Ny inbokad tid för återbesök och definitivt höra av oss om han blir sämre. Bara det att det är ganska mycket som är mjölkbaserat utav alla matvaror som säljs. Krävs en matlagning ifrån grunden om vi ska klara detta. Men en utmaning är också roligt i mina ögon.

Hittade mjölkfri knäck på ica.se, som skall prova


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar