lördag 13 december 2014

Svenska hjältar 2014

Jag var och hjälpte en god vän med lite detaljer i fredags och väl hemma sedan var jag så trött att jag inte orkade titta på tv alls. Dock så hörde jag att det var svenska hjältar, vilket var synd att jag missade.

Men idag så vill jag lyfta fram en av dessa. 1 speciell person som har gjort något riktigt stort. En person som har utstått något riktigt veder värdigt och ändå finner styrka att åter resa sig igen. Och förlåter sina plågoandar bara dom ber om ursäkt.


Jag tänker så klart på Marwa Karim! Hon har fått genomlida något som många tyvärr får göra i denna värld. Dock så finner hon en person att äntligen få energi ifrån, åter få sin tro på sig själv och börja leva igen. Människan är helt otrolig, att man kan resa sig upp igen och dessutom vara så stark som hon är genom att berätta sin sida inför hennes plågoandar. Är så hjältemodigt ifrån min sida. Hon är verkligen värd sin utmärkelse att vara Svensk hjälte.

Hon driver dessutom en fantastisk blogg http://marwalicious.devote.se/ Väl värd att gå in och läsa. Definitivt en blogg jag kommer att följa i fram tiden. För vi har liknande förflutet hon och jag. Jag kan relatera till en hel del hon gick igenom. Fast jag använder min kunskap att stötta mina barn och dom som står mig närmast. Jag hade aldrig vågat konfronterat mina plågoandar, kan bara hoppas att dom se programmet och får en tankeställare. Men det är tyvärr inte så troligt, tyvärr.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar