lördag 14 februari 2015

Alla hjärtansdag middag?


Haft dålig ide torka på vad vi ska äta idag, då vi själva var ju ut på restaurang igår. Men kyckling går alltid hem, dock har vi bara en ugn. Hade velat grillat men det tar sådan tid, även fast det är oändligt gott. Men till slut googlade jag upp ett recept med kyckling allt i ett. Dvs där man även lagar potatis, grönsaker osv i en ugns form. Och det vart helt okej måste jag säga. Verkligen en rätt som kommer göras flera gånger i huset.

Sno ihop och ställa in i ugnen och sedan bara vänta. Och inte behöva hålla på med massa olika kastruller, grytor osv. Jag gillar långkok och mat som lagar sig själv.

 Min Kycklingfile allt i ett!
6 st kyckling file lagt i hemgjord marinad på olja, soja, chilisås, citron och sweetchilli.
8 st avsköjda potatisar som klyftades med skalen på. 
4 st stora morötter skalade och delad i halvor
Fryst sparris och marinerade vitlöksklyftor i bra mängd
timjan, salt och peppar 
la allting på en djup ungsplåt och in i ugnen på 225 grader i mitten
Vändes efter 20 min gånger 2

Dock tror jag att nästa gång lägger ja i sparris vid sista vändningen, för den var lite svart här och där.
Men super gott!.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar