söndag 15 februari 2015

Mysfaktor

Har länge funderat på att ha något mera stämningsfullt uppe på övervåningen där tjejerna bor. Men hittar inget direkt som jag känner att jag vill ha. Och de jag har tänkt på passar inte så bra heller. Ljus i olika str på ett vackert fat eller i en fin ljuslykta. Dock så vill jag inte ha levande ljus som jag inte kan ha kontroll på. Är så lätt att barnen kastar någon boll eller liknade och att det välts. Olycksfaktorn är där hela tiden, då jag vet att mina tjejer inte är direkt stillsamma av sig.


Batteriljus har jag tittat på med ogillat skenet på, är ju inte den dära äkthetens känslan. Men jag har fått omvänt min tanke på denna punkt faktiskt. Var och handlade på ikea till jobbet och då köpte vi batteriljus. Och har vant mig vid ljuset och själva känslan. Så jag handlade sådan hem idag och ställde i ordning på övervåningen. Riktigt nöjd måste jag ändå få säga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar