lördag 14 februari 2015

Restaurang


Vi var på restaurang i går maken och jag för att få lite egen tid samt fira alla hjärtans dag tillsammans. Efter som vi inte förbokade något bord och tänkte prova något nytt så bestämde vi då att bara gå ditt benen tog oss. Vi provade Jay fou fast där var det fullt. Så då bestämde vi oss för Svartbäcksgatan och Lingon. Vilket fanns gott om plats på.

Fin restaurang,  trevlig personal, maten var jätte god. Dock så tycker jag det är ett stort problem med mängden på maten man får ute. Det är inte billigt att gå ut och äta och gör man det så vill man gärna bli mätt också! Så för mig blir det ett stort minus, faktiskt.

Lite mera potatis till fisken/köttet och grönsaker kanske? Här säger forskningen att vi äter alldeles för lite grönsaker och frukt. Och tittar man på min tallrik, så fick jag 1 liten potatis rimpa, 2 st babymorötter, 3 st sparrisar och 2 pyttesmå köttbitar i en väldigt god sås. Ville man har mera grönsaker el potatis fick man snällt betala 25 kr extra???? Hallå, jag går ut för att slippa laga mat och bör väl kunna få bli mätt också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar