söndag 31 maj 2015

regn ömse sol omvart annat

Det har dagens väder varit där vi var idag. Fotbolls match på morsdag och så långt som till Österbybruk dessutom. Om jag blev firad NÄÄÄ sådan make har jag tyvärr inte. Jag fick 2 triss och en lakris pipa så jag inte kunde gnälla var hans ord.

Matchen då nja den var energilös ifrån våra tjejers sida tyvärr. Dessutom så vann motståndarna med 2 mål, vilket var helt förtjänat. Dom var betydligt bättre än våra tjejer idag. Som inte var alls sitt riktiga jag, så där som dom kan vara. Lite olustigt de där att dom är så himla ojämna i matcherna. Vissa gånger är dom så bra att man blir helt osalig på dom, fast de flesta gånger verkar det som dom inte ens vill spela fotboll tillsammans.

Jag tror att det krävs ett bättre teambuilding på detta lag för att få dom att förstå att ensam är man inte starkas. Däremot om man står som ett enat lag! Om man litar på varandra, förstår att vissa dagar är man i sämre form än andra. Att alla är olika bra på olika saker. Och inte försöker höja sig själv gentemot någon annan. Dessutom så är Zlatan ingen utan sitt lag.

Frågan är hur vi ska göra detta och om det finns ork och möjlighet till det? Vem ska orka dra rodret? för att ena dessa tjejer.

En sak vet jag, bollen är rund.

2 kommentarer: