tisdag 19 februari 2013

Höjden av otur.

I morse så kom han, rörmokaren. Och avslutade allting i vårat nya badrum, snart är vi färdiga med att ha hantverkare hemma när man minst anar det. 



Jag och barnen hade bestäm oss för att åka och bada efter lunchen. Sagt och gjort vi packade våra väskor och drog iväg. Vetskapen av att jag skulle få städa ur dessa hantverkar för gott vid hemkomst är en underbar känsla. *LYCKA*

Dock så vart inte hemkomsten riktigt som jag hade tänkt mig. När vi skulle börja röja så fanns det vatten på det ny golvet. Och vi upptäckte en spricka i nya toaletten. *suck* Nu ångrar vi oss, vi skulle ha packade upp denna toa först och inspekterade den som allt annat. 


Så nu måste vi köpa en ny toalett och byta men det gör vi själva.



Så här ser det i alla fall ut, dock så har inte alla möbler kommit in ännu. Duschen letar vi fortfarande efter. Badrums skåpet, toapappers hållare, handduks hängare & en skåp till handdukarna ska införskaffas. Hittade en blogg nyligen där man hade ett franskt skåp med förvaring in. Och jag blev så otroligt förtjust i detta franska skåpet, så nu letar jag med ljus och lykta efter ett liknade till mig själv och detta rum.

Tror att det skulle passa ofantligt bra här inne.

5 kommentarer:

  1. Hej C.

    Skåpet som vi har i vårt vardagsrum har vi köpt på ROOM i Stockholm. Det är ett gammalt skåp hämtat från Frankrike. Har du tur kanske de får in liknande då och då ...

    Ha en fin dag,
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Tusen TACK för infot Ulrika. Ska kolla upp room på engång.

    Mvh

    C

    SvaraRadera
  3. TACK, Hanna. Kommer att bli så fin när allt är på plats.
    Så sjukt skönt att äntligen vara här.

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag såg inte förren nu att du hade skrivit en kommentar :) Ang andlighet...du får väl leta reda på ett eller två medium i din närhet, boka en sittning eller healing och känna vem som verkar bra. Som du trivs med och höra om dom håller kurser eller har cirkelkvällar. Det är så roligt och utvecklande!

    SvaraRadera