lördag 2 februari 2013

Vart inte riktigt som jag hade tänkt mig.

Kvällen igår vart tokigt, höll på att städa i köket och fixade även marsvins buren. Så klart våra mini killar ska få rent och fint dom också. Dock så upptäckte jag att det var blött bredvid kylskåpet och vi hade en lite vatten läcka i somras. Så maken och jag börjar kolla ordentligt runt omkring. Han bestämmer sig för att dra fram kylskåpet och jag passade på att dammsuga bort alla damm bävrar som har samlas där.

Plötsligt nockas jag av en rejäl smäll. Huvudet exploderade av smärta och jag försöker springa in till badrummet men benen bär mig inte riktigt. Tårarna forsar ner samtidigt som jag skriker av smärta. Barnen blir jätte rädda och F är snabbt framme för att kolla huvudet.


 Jag blöder inte som tur är men är öm i hela huvudet. Snart visar det sig att jag fick 3 st kraftiga bulor över hela huvudet. Boven i dramat var våran fondue gryta som stod mellan kylen och frysen och som ramlade när F drog fram kylen.

Kallt omslag och bäddades ner i soffan av F, flickorna klappade på min axel och talade om hur mycket dom älskade sin mamma. *kärlek*
Med tanke på smällen så fick jag och maken stanna uppe tills strax efter 00 i natt. Tanken på en hjärnskakning fanns så klart. Finns fortfarande kvar i bakhuvudet.

Idag mår jag bra, men är grymt öm i huvudet. Blir en lugn kväll med MELLO dax.

2 kommentarer:

  1. Fy vad otäckt!
    Vad skönt att det är bättre idag.

    SvaraRadera
  2. Om grytan varit större hade jag dock sluppit melodifestivalyra ^^

    SvaraRadera