tisdag 14 maj 2013

Högtryckstvätt är bra saker.

Vi har haft problem med vårat ena avlopp, det som går mellan köket och tvättstugan bra länge nu. I tisdag så fick min maken nog, när vi inte ens kunde tvätta utan att vattnet steg i vattenlåset. Måste vi göra något NU. Fick reda på att man kan blåsa ur "systemet" med en högtrycks tvätt, finns en special slang man kan använda. Sagt och gjort i kväll plockades den hem och maken började sitt stinkande jobb.

Och visst funkar det. Usch så mycket kleg det sitter fast. *äckligt*

Själv fixade jag allt med barnen och städade av huset ordentligt, vilket behövdes kan man säga. Nog för att våren/sommaren är här, men barnen och även jag kliver oftast in  med skorna nu mera. Blir ju bra grusigt över allt på golven. Så dammsugaren fick jobba hårt ikväll.

NU är tjejerna var på plats i sina sängar ska jag ta en snabb dusch och hoppade sedan ner i soffa. Snart börjar det ju. Första semifinalen i EUROVISION SONG CONTEST. Synd att man jobbar imorgon annars hade det suttit väldigt bra med en räkmacka och ev ett glas vin.


Dessa bidrag är det som ska tävla ikväll. Jag hoppas på Nederländerna, Danmark & Irland. Sen får vi se hur dom andra bidragen låter. *spännande*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar