söndag 5 maj 2013

Utomhus

Även fast vinden har varit ihärdig denna helg så kan man ändå känna av den härliga vår värmen i mellan åt. Men vi är inte riktigt där ännu dvs att det är sköna vindar som blåser. Denna helg har gått i städningens tecken. Sängklädes bytning hjälpte ju inte direkt till heller, men nu är tvätten är strax färdig. Men idag så hängde jag ut den första tvätten. Ska bli kul och se hur jag reagerar nu. Är ju som sagt pollen känslig och medicinerar mig oftare nu än tidigare.

Våran trädgård har vilat i snart 10 år nu. Jag har aldrig riktigt vetat vad jag ska ha mina rabatter och vad som skall vara i dem heller. Men nu har jag äntligen letat färdigt och bestämt mig något så där i alla fall. Och de få rabatterna jag har jobbar jag noga med nu mera.

Utomhus har vi gjort massa saker. Och än är vi inte riktigt färdiga med allt, men på god väg kan man säga.






* Fyllt på med rhododendron jorden i dess rabatt
* Fixa pallkragarna till jordgubbslandet
* Krattat rent gräsmattan och hällt på moss medel
* Satt i ordning mur stenen på ena sidan
* gräv i ordning för sista delen av murstenen.
* Startat upp trädgårds landet med olika odlingar.
* Kompletterat syrenhäcken där det behövdes nya buskar
* Vattnat och fixat halm över rabarbern 
* Rensat bort alla döda kvistar och täckt gamla löv med ny jord på visa platser

Dessutom så bestämde vi oss för att fixa en rosrabatt bakom växthuset. Få se om den blir klar i år eller tills nästa år. Men starta ska jag i alla fall gör, snart. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar