lördag 25 maj 2013

Min jobb resa

Min avresa dvs dag 1 Onsdag den 22 maj
Hur många ser inte detta plan när dom kommer i närheten av Arlanda? För er som absolut inte vet så är detta ett JUMBO plan. Där man kan fika och även sova i. Vi har aldrig varit in i denna, men ska försöka hinna fixa det i år, blir en sommar tripp.

Vi reste ifrån terminal 2, den ser tämligen tråkig ut, så här på utsidan. Men har nyligen invigd igen, då den har fräschas upp ordentligt inombords. 

 Vi checkade in direkt när vi kom fram, för att sätta oss vi denna hak och få något i magen. Vi har ju en lång resa fram för oss.

Jag brukar inte lägga ut matbilder men här kommer jag att göra det definitivt. Denna "lunchs" macka kostade en förmögenhet. Dock så bestod den bara ytterst få saker. Fylld baguette med kyckling och tomat stod det. Nja riktigt så var det inte. En stor ofräsch kyckling kött med 2 st halv mjuka tomater, under fanns denna konstiga senaps smörjan. *äckligt* bredvid på tallriken lite ruccola sallad. Mackan serverades varm.

Nej dyrt och inge vidare är mitt omdöme, dvs inget jag rekommenderar.

Terminal 2´s hypa golv, rätt läckert faktiskt. 

Vårat flygplan, vi flyger med airberlin. Jätte trevligt bolag med bra personal


Ovan för molnen är det sagoligt vackert, solen lyser så klart.

Efter som vi ska till Stuttgart, så måste vi mellan landa i Berlin. På bilden är vi på väg att landa.


Sjukt mycket folk i Berlin, vi fick vänta ca 1 1/2 timme för att kunna gå ombord på nästa plan. Väl framme hade vi även en lång buss resa på ca 1 1/2 timme. Innan vi kunde checka in på hotellet som ni ser bilder på här nedan.


Ett litet men mysigt hotell rum, lampan bakom sängen lös makalöst mycket. Men bra att ha när man kollade på tvn, slapp man gå upp och släcka. Tyvärr så är ju Tyskland inge vidare att titta på tv i. Allt är ju dubbat till Tyska. Och det är verkligen skit dålig dubbning också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar