lördag 15 november 2014

Fixs och trixs


Har en facebooks ex kollega som bakade en dumlekaka förrut. Såg jättesmarrigt ut, så jag bad om recept. Ska ju inte säga men nog käkade jag hellre upp dumlekolorna än ställde mig å bakade. *fnisss* Men idag så bestämde jag mig för att skrida till verket. Allt var ju redan inköpt. var inte så svårt och påminner väldigt mycket om chokladbollar. 


Jag bakade och vi smakade till fikat men näää detta var inte riktigt min grej. Smakade alldeles för mycket kakao. Vart för sliskigt för mig dvs för söt. Hade uppskattat bättre något som var surt i kombo istället. Typ hallon fluff. Men det kanske man kan fixa till på egen hand.

Ni som vill ha receptet kan leta här:  http://jennysmatblogg.damernasvarld.se/2014/08/27/dumle-kakor/ En kanon blogg att hitta goda och bra recept på, kan jag rekommendera. 


Under tiden så fixade maken vårta golv i köket. Så fint det blev, känner mig så nöjd nu. Ett steg närmare avslutningen på hela huset. Frågan är vad vi skall göra när vi är helt färdiga???


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar