söndag 2 november 2014

Hektiskt vecka för oss alla......


Jag har jobbar under årets höstlovs vecka och maken var hemma med barnen. Dock har den gått ordentligt fort förbi och nu är det då åter igen söndag. Däremot har vi hunnit gjort en hel del under denna vecka kan jag säga.




Barnen har hoppat trampolin, vart på bio, kalas, spenderat tid med vänner. Vi vuxna har ätit gott, skrattat gott. Fixat i ordning taket i köket. Dessutom så flyttade vi om på barnen. A har en förkärlek till sin lillasyster M och retar henne till den milda grad. Det är nästa på gränsen till ren elakhet faktiskt. Har länge funderat om systrarna ska få bo på övervåningen istället för dom äldsta. Då dom leker med samma vänner och kan utan någon inblandning nu av storebror låt sitt smink ligga kvar i badrummet. Och ikväll blev det av. Mini har velat bytit en tid nu, även om jag som mamma känner mig osäker. Det är nog mest för att hon är yngst och jag vill gärna ha lite uppsikt på henne fortfarande. Men man växer med ansvar, vilket så klart gäller även henne.



A vart glad av att byta bort sitt stora rum till ett mindre, dock rosa och häst tapet. Men han vet och accepterar varför så länge och vi ska så fort vi ser att allt funkar fixa om åt honom. Dessutom så tror jag han mår bättre av att komma ifrån sina systrar. Han är ju uppe längst, snabbast på toaletten och ha en lillasyster på muggen som sitter och sjunger kan jag säga är ingen hit. Nä detta blir klart bättre för honom nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar