söndag 16 november 2014

Gränby - irriterande - julskyltning - klappcheckning

M och 2 st tjejkompisar brukar vilja gå i gränby själva och handla. Vilket jag tycker är väldigt bra. Denna gång åkte jag med tjejerna in. Passade på att strosa in i nästan alla butiker och julklapps checka lite. Bra att reka innan jag sätter igång i år. 2 timmar är ganska långt tid. Och letar man inte efter något speciellt så kan tiden gå ganska sakta ibland.

Men jag hittade detta som julklappstips. En super söt fjäril där man kan sätta fast sina örhängen på. Sån vill mini ha. Tror jag nog har skrivit om detta förra gången då vi var i Gränby.


Sen såg jag en jättefin siden pyjamas på Åhlen´s, som jag faktiskt skulle kunna tänka mig. Saknar faktiskt min gamla pyjamas, i alla fall byxorna. Som man bara kan kliva i och mysa runt i på kvällskvisten.


Inne på Gränby Centrum var det julpyntat här och där. Vissa butiker körde julmusik och vissa körde mello skivan. Personligen så tycker jag det är lite för tidig för detta julpyntande. Minns när man var mindre och åkte in till Centrala Uppsala på 1 advent. För att få se årets julskyltning åååå då längtade man till julen. Då visste man att det inte var så långt kvar. Nu är det julpyntning nästan i slutet av sep som gäller här och där och det är alldeles för tidigt tycker jag.

Butikerna tar ju död på den härliga julstämningen som på något magiskt vis inträffar vid just advent i alla fall i mitt hjärta. Dessutom så tjatas det med denna julmusik så man blir riktigt less till slut. Så tråkigt. NÄÄ jag önskar att man tar sitt förnuft till fånga och i alla fall börjar pynta senare. Tror ingen "stor" handlar julpynt och klappar så fort butikerna börjar jul stress pynta.  Frågan är om dom verkligen tjänar mer på´t? Skulle vara klart intressant.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar