tisdag 23 juni 2015

2 gånger året!



Passar jag på att städa ur barnens rum så det är riktigt rent! Idag var denna dag kommen. Vi körde ner storebror till ny klasskamrat i samhället, sedan drog vi in till Uppsala. Lämnade tillbaka och köpte ny studsmatteskydd. In på Uppsala färg för att titta på nya tapet till tjejernas rum, men dom var inte så intresserade riktigt. Så jag spar på den tiden tills dom verkligen har tröttnat. In på ikea, vi är ju inte som alla andra utan här tog vi maten dvs glassen först. Sen gick vi och strosade i godan ro inne på ikea.

Plockade på oss nya matstolar, för det behövs. Sen var det något mer men vad kom vi aldrig på. Däremot så tog vi oss en efterrätt på vägen ut. Dom hade billiga chokladrullar som tjejerna så gärna ville ha och fick så klart. På hem resan pratade vi om just storstädningen och ja den skulle vi ta när vi kom hem!

Jag har då aldrig nyst så mycket som jag har gjort under denna städning. Men 2 st stora blå ikea kassar, med sopor, 1 kasse med för små kläder, 1 1/2 kasse med smutstvätt, och en hel del köksburkar kom ner till slut. Känner mig jäkligt nöjd och väldigt röd och sliten runt min näsa just nu. Men det var så värt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar