måndag 22 juni 2015

Försöker få rätt



Vår studsmatta är flitigt använd och dess kantskydd är trasigt och bort tagit sedan länge tillbaka. Min tanke vara att skaffa ett nytt ganska omgående men så klart har det skjutits upp hela tiden. Men idag på min första semesterdag drog jag  in tidigt för att få det fixt. Hade kollat ut ett på toy´s us och att det fanns i lager. Sagt och gjort tog lilla blå och drog in med mini som sällskap.

Skyddet med oss hem och ett extra stopp på Coop för lunch fix återvände vi nöjdsamt. Lunchen ställdes i ugnen och lagade sig självt, jag gick ut och började plocka på skyddet. Till en början knöt jag varje tamp, men så mitt i allt fick jag en känsla av att jag ska placera ut hela skyddet först. Varför jag får en känsla vet jag inte. MEN skyddet var för stort! Så det var bara att plocka ihop det igen.

Lagomt surt och tråkigt, vi åt lunchen. Letade efter en bra mätsticka för att kolla vad för mått vi egentligen har på denna studsmatta. Någon mätsticka hittades inte, maken vet säkert vart och kan hjälpa oss!

Vi fortsatte att baka vidare våran ägg och mjölkfria tester.

2 kommentarer:

  1. Så segt! Hoppas att ni finner på rätt storlek.

    SvaraRadera
  2. Jo men det gjorde vi. Barnen vart nöjda och det är viktigast för mig.

    SvaraRadera