fredag 19 juni 2015

Midsommar en traditionell dag i Sverige.


Denna dag var magisk som barn minns jag ganska väl. Min lillebror är född på denna dag, då midsommarafton låg på den 24 juni. Vi åkte alltid ut till min moster i vackra Sigtuna och umgicks med massa vänner där denna dag. God mat åts, firade lillebror och dansade runt midsommarstången. 

Nu som vuxen har jag inte direkt samma traditioner, beror ju mest på att jag har egna barn och vänner att umgås med. Men just denna dag är vi oftast hos svärmor och svärfar. Och träffar övriga syskon till släkten på den sidan, umgås och har trevligt med god mat osv. Vi har även varit på lokala midsommar firande först med traktor åkning som start och sedan dans runt midsommar stången. Men inte i år, barnen vill inte i år.

Så det blir en lugn morgon i år, ganska skönt faktiskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar