lördag 20 juni 2015

Fotbolls avslutning - äggfria bakverk.

På måndagkväll är det fotbolls avslutning för M och jag har lovat att baka. Nu är det lite krångligt med just denna bakning pga av att det finns personer i truppen som är ägg och mjölk allergiska. Mjölken är inga problem men dessvärre är det med äggen. Jag har nu googlat runt på olika sidor och äntligen funnit en kaka jag absolut kan baka så att alla kan äta.

Recepten avskrivna och ligger sparade på datorn, så att dom går att plocka fram när som. Känner jag mig själv rätt så gör jag nog 2 olika sorter och tar med mig. För självklart ska det vara roligt för den som har allergi att kunna äta samma som alla andra. Nu ska jag bara gå igenom skåpen och titta så allt finns annars så blir det att skriva nota och inhandla.


2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jag lyckade faktiskt och dom var riktigt goda dessutom! Ska fota en bild senare ikväll och lägga upp. / Catzzy

      Radera