fredag 4 maj 2012

Snös återkomst


De sägs att snön kommer tillbaka denna helg, ett litet bakslag som det så fint kallas. Jag hoppas det inte blir så här mycket. Denna bild tog jag vintern 2010 efter ha skottat mig ut ur husets dörr. Tog mig ca 30 min att bara komma utan för dörren och ner till bilen. Vackert ABSOLUT, de kan jag hålla med om. Men jag avskyr, minusgrader och blåsig vind.  Så irriterande att känna viden den gå igenom jackan, mössan jag genom hela mig. Jag är inte gjord för att bo på en sådan här kall plats på jorden. Jag önskar mig långt bort till en härlig varm vind med härlig sol som värmer mitt frusna kropp. Har aldrig gnällt över de få dagar vi får 26-28 grader ute, gasande sol och vind stilla. Jag njuter av fulla muggar och önskar att tiden faktiskt står lite stilla. Kan till och med ta mig ett topp i vår lilla pool, till mina barns stora förtjusning.

Jag hoppas att vi inte får någon form av snö alls, utan bara regn och lite kyligare värme ute. För att sedan vända och bli vackert igen. Finns inget härligare än att se och framför allt känna i kroppen när vårens alla grenar knakar och vill inget annat än slå ut. En så mysig känsla, jag blir så glad i kroppen av allt de fina man får se och möta. Extra roligt är de att få se de man planterat komma upp och visa sitt unika färg och form.

Vi hade frisör besök igår som hjälpte till och fick i ordning på alla familjens för vuxna hår. Så skönt att få klippa sig, mitt hår hade blivit så långt och envist omöjligt att jobba med. Jag passade även på att byta färg igen till mera av de ljusa hållet denna gång. Snacka om ansikts upplyftning de är att gå till en frisör egentligen. Man byte frisyr samt färg så blir man snudd på en helt annan människa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar