tisdag 8 maj 2012

Fina tårtan.



Så här fin tårta fick min lilla prinsess igår. Den är så vacker att man inte riktigt vill äta upp den. Underbart god är den också, med blåbärs mousse och vaniljkräm. Fantastiskt att man kan göra dessa vackra bakverk med sockerpasta. Inget jag själv har prövat själv ännu, men visst finns det en nyfikenhet på att ev skaffa in till hushållet och prova lite i smyg.

Jag gillar att pyssla och baka, men bara om jag får göra när jag har lusten. För ut så baka de jag bullar och bröd men efter som mina fingrar är så kalla och jag har lite svårt att känna ifall det är rätt rumstemp på degvätskan. Så degarna blev till slut inge bra, jag gav upp den saken då. Och överlåter det heller till min make som har fina gener av mor sin. Att bli bjuden på middag eller rent av enkel fika är en fröjd för ögat och smaksinnet hos henne. Det spelar ingen roll vad hon än lagar, hennes kakor & bullar det är så grymt goda att man kan inte kan stoppa vid 2 st, helt makalöst. Och hennes mat, ja du man tackar inte nej vid inbjudan där inte.Visst jag kan baka och laga god mat också men inte på samma sätt som hon, förstår inte riktigt hur hon får det att smaka så himmelskt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar