torsdag 24 maj 2012

Med tjat kommer man långt.



Idag så tröttnade jag på mina 3 barns eviga tjatande, som faktiskt började redan i slutet av mars i år. Nu är denna pool äntligen uppbyggd på sin plats i trädgården igen. Vattnet fylls sakta på och kommer så att göra i stort sett hela natten. Har haft minsta hemma idag och myst runt samt hittat på en massa tillsammans. Hon fick springa i vatten spridaren för att prova sin nya baddräkt. Men i fall  poolen var framme vore ju de mycket bättre tyckte hon, var så jobbigt att springa sig blött. Och då gav jag upp och började förbereda allting som skall göras innan.

När den väl stod på plats så kom det där momentet jag inte gillar. Någon måste kliva i och släta ut pool duken medan första vattnet rinner i. Och denna person blev jag med minstingen i släptåg som tyckte de var väldigt roligt att sprätta runt i grund vatten. Jag som ogillar att bli kall om mina små fötter kunde ändå glömma de korta stunder med henne runt omkring mig. Är väldigt roligt att se hennes kamp att både hjälpa till samtidigt som hur hon jobbar hårt med sig själv att  inte lockas ut av vattnet.

Att vara hemma med mamma på ledig dag är grymt kul och mysigt men blir ganska tråkigt i längden. Hon blev väldigt glad när stora syskonen klev in inför dörren på kvällskvisten. Dock så vart det med ens ett stort gnällande ifrån dem angående en STOR önskan om att få göra ett premiär dopp i poolen genast. Och inte var det mindre ljud i skällan på dem när jag meddelade att de endast var 10 cm med vatten. Kanske första doppet kan göras i morgon em.

Men jag kan förstå att dem har längtat också, för denna vecka har vädret varit riktigt sagoligt sommar skönt. Och jag hoppas verkligen att detta väder är här för att stanna, då de har varit lite väl för kallt under maj månad.

Nej nu ska vi snart krypa ner i soffan bakom favo filten med mina barn och HEJA på Loreens bidrag i Eurovision song contest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar