lördag 28 juli 2012

AJJAAJAAA

ont gör det på hela övre delen av min rygg. Solen tog bra igår och även fast jag smörjde in mig så är jag bränd ordentligt. Dock så sov jag bättre denna natt då mini fick flytta ner. Idag blir det inge Skara Sommarland utan vi äter frukost i lugn och ro kl 09 på vandrarhemmet. Vi ska inte vara utanför rummet förrän kl 11 idag. Efter frukost börjar vi städa ur rummet och packa in allting i bilen igen. Att packa en bil där 3 barn skall hjälpa till är inte lätt match, men tillslut så fick vi in allting.

Innan hemfärd tänkte vi åka och titta på inspelningsplatsen där dom spelade in en del av filmen Arn, Vara kloster. Maken och jag ville se lite annat i Skara och läst om att man spelade in filmen i närheten. Så vi drog dit men en aningens missnöjda barn.

Väl framme vart dem nyfikna och tyckte att det var väldigt intressant plats. Sonen hade inte sett Arn, men de skulle vi fixa när vi kom hem lovades. Birjer Jarl ligger begraven här samt sin fru och son.






Mycket intressant rund vandring. Sen åkte vi till Hornborjarsjön, dit alla tranor kommer om våren. I år kom de så många som 22000 st, ganska många. Barnen fick gå en skattjakt här och fick ett fint diplom när dem vara värdiga. Underbar plats lugnt och stilla med massa djur överallt fast mest fåglar så klart. Vi fikade i gräset och såg på håll att åskan var på väg in. När vi var klara och skulle gå mot bilen kom en regnskur av denna dag. Tur att vi hann in innan den började på allvar, vilken störtskur. Barnen somnade i bilen och vi styrde kosan hem, nöjda och belåtna av våran mini semester.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar