torsdag 26 juli 2012

Its time...

att väcka barn som skall åka någonstans är inte svårt. Inte svårt att få dem klä på sig heller, eller borsta håret och tänderna. Däremot så är det svårt att få dem att äta något på morgonen och så har det alltid varit. Jag är precis lika dan så jag förstår mina barn, absolut.

Maken och jag fixar med oss frukost och packar det sista som skall med i bilen. Barnen har stutsat in i bilen och redan börjat spela på sina nitendo ds. Tur att sådan grejor finns. När vi startar så är vädret mulet och kallt ute inte alls så där som sommaren skall vara tycker man.

Bilen rullar ut från våran uppfart, vi har ca 35 mil framför oss dvs ca 4 timmar och då är alla stopp inräknade. Jag sitter i bak med mina tjejer och maken kör med sonen i fram. Annars så kan dem ryka ihop och det är så jobbigt när man åker bil..

Ju längre bort ifrån huset vi kommer dess då mera blir barnen uppspelta. Bilfärden ner gick i stort sett som vi hade förväntas oss. Vi åt frukt och mackor och så fick vi stannar tidigare för bensträckare då minsta börjar må illa och kräks utan för bilen. Sen somnade alla barnen i bilen inklusive jag och vaknade inte förrän vi strax var framme. Och då sken solen, knappt några moln på himlen heller underbart.

Vi insåg att de skulle vara mycket folk idag pga av vädret och visst var det så. Kön till kassorna var långa men det gick fort fram. Väl inne så gick vi till vattenlandet direkt, typ som alla andra också gjorde. Har aldrig sett så många människor på samma plats förrut, helt otroligt. Dock så glömde jag fota detta.

Tjejerna fick på sig sina armpuffar så vi lätt kunde identifiera dem på avstånd. Efter som mellan tjejen är vattenrädd och mini ganska lite 5 åring så höll vi oss i piratlandet till och börja med. Maken och sonen gick vidare till ruchkanorna ovan för. Visst var det härligt, men ibland gick solen i moln och då blev det kallt, så vi beslöt oss efter ca 2timmars bad att gå till tivolit istället.




Denna åk attraktion var mest poppis hos minsta, som förövrigt fick åka de mesta på Skara sommarland.




Här stannade vi tills strax innan det stängdes dvs kl 19. Barnen var nöjda, själv var man yr i huvudet men nöjd. Nu åker vi till Skara vandrarhem. Där vi ska sova i 2 nätter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar