onsdag 25 juli 2012

Packa och göra barnen nöjda....

samtidigt går inte riktigt hand i hand ibland. Höll själv på med att packa i ordning allt för en liten mini semester för våran familj. Men solen skiner och barnen gnäller om att få åka och bada. Själv tyckte jag att poolen hemma passar mig bäst vid detta läge, men fick inte mycket till medhåll där inte. Så vi packade fram de viktigaste och skrev listan på de vi skulle komma ihåg att ta fram tills kvällen kom. Slängde ihop badkassen och drog till badet dock inte för hela dagen påpekade jag för barnen.

Medan barnen badade skrev jag och maken våran listan på de vi behövde ev handla på vägen hem. 3 dagar är inte länge men packningen känns enorm ändå. Efter som vi skulle bo på vandrarhem så behövde de sängkläder och inge sovsäck. Tur att barnen är så pass stora nu så att dem kan packa lite av sina egna saker själva. Dock behövs de lite översyn ibland på vad som skall med och inte. Minsta packade alla sina klänningar förra gången vi skulle iväg och inget annat. *skratt* För några andra kläder behövs ju inte.

Nu sitter jag och dricker en kopp te och känner mig ganska slut. Bilen är packad och i stort sett färdig bara kylvarorna som tas i morgon bitti. Barnen ligger och snusar i sina sängar och längtar tills morgondagens äventyr. Själv känns det som jag har missat något i packningen men kan inte komma på vad de kan var.

Katten ligger nedan för mina fötter och vill inte gå ut, undrar om han förstår att vi ska iväg igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar