tisdag 17 juli 2012

Vad göra vid dålig väder....

Regnet stog som spö i backen, maken hade dragit till jobbet. Pga en akut situation och skulle komma hem någon på eftermiddagen. Trots en bra sovmorgon och mysig frukost på altanen i regnet så hade jag 3 st vilda barn som tyckte livet var bra tråkigt och inga kompisar hemma just då.  Vad gör man?

JO vi började storstäda huset från topp till tå, eller nja rättare sagt barnens rum i alla fall. Min äldsta dotter rev ut allting på golvet och började rensa hej vilt på eget bevåg. Tillslut efter mycket hit och dit blev det hela 3,5 låda som åkte ur hennes rum. Det tycker jag var väldigt bra jobbat. Vet att hon tycker det är jobbigt att kasta sina saker, så allt som kommer ut därifrån är ett stort plus. Sonen hade gjort sin rensning för ca 2 veckor sedan då en hel sopsäck åkte ur hans rum. Minsta plutten hon städar fort men dock allt i en och samma låda. *fniss* Huvudsaken är att hon känner sig nöjd och vet vad sina saker finns. Samt att jag kunde damsuga golvet utan att råka få med mig något undertiden. Som belöning åt vi räkor och hummer som kvälls fika. *mums*

Vi planerade även en tripp till IKEA imorgon, för att inhandla lite mera förvarings lådor och annat smått och gott under tiden vi satt och åt dessa goda saker tillsammans. En tripp till affären för mera mat vore ju också bra säger minstingen, som saknar leverpastej till sina mackor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar