lördag 6 juli 2013

Master bedroom

Vårat sovrum har alla barnet bott i, och ser ut där efter också. Jag har haft en ide om hur det skall se ut när vi startar detta projekt. Att måla 3 väggar av 4 och vilken färg visste jag och vi är överäns på denna punkt. Men vägg nr 1, huvud väggen, där sängen skall stå. har varit ett stort ? för oss.

Google är fantastiskt sök verktyg. Satt en regning dag och sökte på olika vägg texter. Jag hade gett upp om att hitta tapet på vägg nr 1 och förlikat mig i att måla den också. Tänkte då fixa fyndiga vägg texter för att bryta av färgen. Så att rummet skulle få lite liv. Där och då hittade jag en klockren vägg text. Men bakom texten på bilden fanns MIN TAPET, så klart.

Vilken lycka det är att hitta det man söker. Så klart finns inte denna tapet att få längre, men av en slump så halkade jag in på Rustas hemsida. Och hittade något som både maken och jag skulle nog acceptera. Nu är detta projekt startat, sovrummet är ut rivet, spacklat, slipat. målat och tapetserat. Ska bli skönt att efter 2 nätter, få byta sovplats. Bedsoffan i vardagsrummet i all ära men våran egna säng är bara bäst.


Är jätte nöjd med slut resultatet. Känns skönt att jag följde min vision jag hade i huvudet för detta rum. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar