lördag 7 december 2013

Årets julkalender


Årets julkalender handlar ju om familjen Hendenhös. Jag har alltid gillat deras böcker som barn, även läst om dom för min egna barn. Vet inte vad ni tycker om själva kalendern som går på tvn just nu, men jag fullkomligt älskar den. Mamma knotas hår påminner om mitt varje morgon. farmor´n i museumet är ungefär som barnens mormor ibland. Vilken mini påtalade här om dagen. Nä men jag gillar årets julkalender. Det är nytt och fräscht på något vis.


Allt behöver ju inte handla om självaste tomten varje gång/år. Utan på detta vis kanske man kan få fram att julen firar man för få vara tillsammans och det behöver inte vara en massa paket bara för det. I år fundera jag på att ta med några roliga spel till min sida. Så vi kan sitta och umgås i stället och att barnen även kan vara med dom också. I år ska vi även ge våra barn mindre i julklappar också. Satsar hellre i så fall när dom fyller år, det är lite mera speciellt för mig.


Misstro inte mig nu, men jag ÄLSKAR verkligen julen. Men jag tycker att nu handlar julen mest om alla klapparna man "fick/får". Inte att vi får ett par härliga lediga dagar tillsammans, där man kan hitta på en massa skoj. Titta bara i alla affärerna, där kommer julen sakerna nästan direkt upp efter höstlovet. Bara för att vi ska, köpa, köpa & köpa. De största "informations" tidningarna skriver och hur mycket vi svenskar kommer att köpa våra julklappar för och varje år är det ett nytt rekord. 

Eller detta är årets julklapp, den måste vi ha säger många. Varför då säger jag, varför behöver jag den? Har jag klarat mig utan så behöver jag väl inte den NU!. Nä sånt här hoppas jag att vi kan göra med våra barn under julen, man kan aldrig få nog av fina minnen som barn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar