onsdag 4 december 2013

Konstigt att ingen har märkt eller sett

Min son ringde mig i måndags em och var så förtvivlad. När han skulle byta buss för att ta sig hem, kom det fram en alldeles utmärjlad katt. Och var så enormt hungrig. A frågade en kompis som bor där om dom inte kunde ge katten lite mat. Jo då, jösses vad glad katten blev. Men A var inte nöjd, så här får det absolut inte gå till. Men efter som jag jobbade och inte har någon egen bil kunde jag inte komma till undsättning på en gång.

Däremot bad jag maken ta kontakt med kompisens föräldrar och hjälpa denna katt. Och visst hjälpte dom den. Tyvärr kunde dom inte ta in katten av olika skäl men en granne till dom tog hand om katten. Polisen ringdes och ägarna hittades på en gång. Lyckligt slut mao. Men min fundering är VARFÖR har ingen sett denna katt innan. Den var verkligen i så dåligt skick. Och varför har inte ägarna försökt letat efter sin katt. Alla vet väl att katter klarar sig absolut inte ute helt själva. Speciellt om det är en innekatt. *Fattar inte* Är så glad att den valde komma fram till min son, kanske kände katten där och då att han nu hittat hjälp.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar