lördag 14 december 2013

Arlas nya receptsökning

Jag har alltid gillar arla.se. Alltid talat varmt om denna sida och rekommenderat det hit och dit. Just för att det är en enkelt sida och man hittar massvis med bra recept på ett väldigt snabbt sätt. De flesta recepten är lätta att göra och förklaras på enkelt sätt. Därifrån hämtar jag mitt favorit kladdkake recept varje gång också. Har en speciell där som är så enkel och super god. Men NU har dom tydligen gjord om söksida där och jag hittar inte alls mitt recept. Och just idag har vi gympa avslutning och vi är lite trötta på lussebullar & sånt.

Hade passat så bra med denna kladdkaka att ha med sig och bjuda på. Dock så hittade vi en snarlikt recept, som jag har provbakat alldeles nyss. Så jag bestämmer mig nu för att publicera detta recept. Då vet jag ju vart jag kan hittade nästa gång. ;-D Dessutom så kan flera få tillgång till detta goda & enkla recept också.
Varsegoda!

Kladdkaka precis som det skall vara:

100g smör
2 1/2 dl strösocker
2st ägg
1 dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker

Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret i en kastrull. Lyft av kastrullen från plattan. Rör ner socker och ägg. Blanda väl. Rör ner övriga ingredienser så att allt blandas väl. Häll smeten i en smord & bröad form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Grädda mitt i ugnen ca 15 min. Kakan blir ganska låg med hårt yta & kladdig i mitten. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar