måndag 18 augusti 2014

En förnimmelse om höstens ankomst.



Min lediga dag spenderar jag med att hjälpa barnen till skolan, och sedan tillbringa tid i trädgården. Nu är det dax att stänga ner poolen och viss del av växthuset också.


Tidskrävande jobb att få ur allt vatten. Inget som sker bara så där men turen är att man inte behöver passa denna uppgift då den sköter sig själv. Många liter vatten ska ur och gräsmatten blev överlycklig och åter grön igen. Passade även på att plocka undan allt annat runtomkring. Så som alla badkläder, leksaker och dyligt. Skönt att äntligen få undan allt sånt. Fast sommaren i år har varit helt fantastisk med massa bad så poolen är mer än väl använd detta år.


De mesta som finns kvar av odlingen ifrån växthust, dvs jorden, stänglarna osv. Åkte ner i gamla landet idag. Dock så sparade jag 1 tomat planta och 2 gula paprika plantor. Men resten slängde jag ut. Detta kommer att fräsas ner och en svart duk läggs på, så att inte ogräset ta fart igen. En hel del vart gjort idag dock inte allt, men en bra bit på väg. Så skön känsla.

Nu ska jag funderar ut hur vi går vidare här med detta växthus. Hur jag bäst sanerar det. Får bli google på detta, då jag alltid tvättar ur det varje höst med såpa och vatten. Men med tanke på vad som har hänt med odlingen i år, så kräv det nog mera krafttag detta gång.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar