onsdag 6 augusti 2014

Svårt att blogga just nu.


 Bild tagen ifrån Aftonbladet.se

Då branden härjar rejält utan för Västmanland. Har inga vad jag vet nära som har blivit drabbade men dock arbetskollegers anhöriga. Stort samtal runt omkring på jobbet och hemma just nu. Och mina tankar går självklart till dom drabbade. Måste vara så hemskt att få fly för sitt liv, lämna hus och hem.

Undrar hur man själv skulle reagerar, vid ett sådan situation. Vill jag nog aldrig få uppleva.

Bild tagen ifrån Aftonbladet.se

Röken har nu idag även nått oss i Uppsala och det luktar hemskt här. Hur luktar det då inte där borta! Sen blir jag så arg på dessa okunniga folk som tror sig kunna tända en liten brasa vid en rastplats nära oss. Bara så där och absolut inte fattar att det är ju farligt. Trots att polisen tydligen har varit där och sagt till dom.

Människan är bra konstig ibland.

2 kommentarer:

  1. Jag har släktingar i trakten där. Dom har inte behövt lämna sina hem, men otroligt jobbig situation och absolut inget man vill drabbas av - önskar ingen behövde uppleva det. Naturens krafter - då är människan bra liten..... / Laila.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att dom klarar sig undan, och att vädrets makter nu är med dom.

    SvaraRadera