fredag 8 augusti 2014

Usch så äckligt!!!!


När vi klippte häcken så upptäckte jag till min förskräckelse mördarsniglar runt våran rabarb planta. Och det var inte 1 utan hela 12st. Usch så äckligt! Brukar alltid ta bort alla våra snäckor vi har i landet och även därför varför vi inte odlar i år. Då dom slemmar ner allt i principt, riktiga snusk bobbor.

Klippte av huvudet på dem, plockade bort dom och gick in för att läsa på. Dom skulle tydligen vara mera aktiva på kvälls och tidig morgonkvist. Kvällen där på hittade jag ännu flera av dessa gräsliga saker.

Jag har absolut inte köpte in någon ny planta, ja förutom dom jag köpte i slutet av juni. Men så fort växer dom ju inte. Dessa måste komma ifrån någon annan. Nu när jag har uppmärksammat ett stort problem, är det krig! Dom ska bort.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar