fredag 22 augusti 2014

ledig fredag, så skönt..

Dock så är det min näst sista lediga fredag och vardag kan jag meddela. Då jag 1 sept byter jobb. Eller rättare sagt blir tjänstledig från min nuvarande för att prova på något nytt i ett halvårs tid. Har varit ganska länge på mitt jobb och har haft en tanke nu en tid att gå vidare.

Fick se en annons strax innan semester start och tänkte jag provar, vad mer kan hända än ett nej. Så jag sökte, kom till intervju och sedan ett par dagar efteråt fick jag samtalet om att jag var välkommen dit. OJJJ jösses vad glad jag blev, tänk att någon vill ha mig!!!

Nu har jag bara 3 arbetsdagar kvar på mitt nuvarande jobb, jag slits ordentligt nu i tur i hjärtat. Kommer att efterlämna en del personer som jag så kommer att sakna. Lämnar en trygghet och det känns jobbigt att kasta sig ut. Sen snurrar ju tankarna i huvudet hur jag kommer att få det på det nya. Tänk om dom inte gillar mig!, tänk om jag är helt socialt handikappad. Tänk om det kommer att vara mitt livs värsta 6 månader.

Men jag ska försöka vara lika stark som min son. Som återigen bytt klass, inte riktigt nöjd men sa att han går in i det här och ger allting en chans. För vem vet, kanske är detta rätt för mig fast jag inget vet. Och blir det fel ja då får jag väl byta igen då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar