fredag 8 augusti 2014

Trädgårds jobb



Nu!
Äntligen svalare luft på kvällskvisten, så pass att man orkar gå ut och förbereda höstens ankomst. Klippte ner våran häck på framsidan ordentligt i våras. Det var så dålig och ojämn i både höjd och bred. Och det gav verkligen resultat kan jag säga, så fin den är NU!


Man ser verkligen vad en klippning/ansning kan göra skillnad för växterna. Vi passade även på att fixa till våran gemensamma häck mellan oss och grannen. Dock så fixar vi bara våran sida och halva toppen, då våra grannar är inte hemma just nu. Men dom kan gott och väl fixa sin egna sida själv efter önskemål. Borde fylla på med ny jord också men jag vet inte om jag orkar. Lägger denna tanke på min komihåg hylla i bakhuvudet. 


Förhoppningsvis påminner den mig senare vid ett bättre tillfälle.


Kanske inte rakaste linjen men väl godkänt ändå. Bästa maken hjälper till för jag kan ju råka klippa sladden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar