fredag 8 juni 2012

Återigen hönsvakt..

Våra kära grannar har skaffat höns och när dom åker bort brukar vi hjälpa till med att slänga ett öga åt det hållet. Barnen tycker dem är väldigt charmerande djur, men inte så kramgoa direkt. Själv tycker jag att det är mysigt, hade en låne höna med 2 små kycklingar på gården hemma när jag var liten. Dom blev väldigt tama och kom alltid när man ropade på dem.

Mina barn tjatar ofta om alla slags djur dem önskar sig. Hund står högst hos dem alla, sen kommer häst, kanin, höns, get, osv. Dock tycker jag att det räcker med våra marsvin och katt. Hund är så uppbindande på något sätt. Och jag jobbar i lite fel jobb för att det ska gå att ha en hund hemma. Men hade vi bott som jag gjorde på en stor bondgård som liten så absolut. Då hade man kunna haft lite egna höns, kanin och en häst. Men inte som vi bor nu med en liten gräsplätt som knappt duger till någonting alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar