fredag 15 juni 2012

min lediga dag

tillbringar jag och mina tjejer med att åka och fika hos min ena kusin och hennes familj. Har aldrig varit in i det huset sedan dom flyttade in där. Men idag blev det av i alla fall. Jag älskar att gå hustitt och ev få lite insperation med sig till sitt egna. Jag hittade våran ev sovrums och hallens tapet. Just nu i skrivande stund googlar jag runt för att hitta dessa taper på bild så jag kan lägga fram dem på ett bra sätt för maken min. Vi är ju rörande överänns om att om tapetsering är ett fakta i husets neder våning. Dock har vi aldrig kollat på vad vi ska.

Min tanke om vårat sovrum är att den ska ha svart som bas och vita möbler som inredning. Har alltid velat ha ett svart sovrum men aldrig kommit så långt förutom i tankarna. Vitt sovrum tycker jag är så trist, även om det är mycket praktiskt och lätt att styla om. Min make håller med om detta dock inte helsvart sovrum utan gärna någon form av fondväg som bryter av de svarta. Men vad för slags fondvägg eller liknade vet han inte.

Hallen idag har en orange/gul tapet som är skit ful men ingick i bastapeterna som vi fick välja när vi byggde detta hus. Nu skulle jag vilja ha något ljust som lättar upp då det är en ganska mörk hall man kommer in i.

Önskade att det fanns en butik där man kunde gå in och byta sina bygg ideer och tankar, med kreaktiva personer. Personal som inte rädds över att allt måste se ut på ett visst sätt. Som kan även hjälpa en att spåna vidare i vad för slags matrial eller komma med andra förslag. Eller hjälpa till med att beställa hem saker.

Jag har massor med ideer men ingen jag kan bolla dem med. Ingen som kan hjälpa mig komma från punkt A till punkt B. Jag googlar och hittar allt matriel på olika sidor, som jag behöver men är privatperson alltså får jag inte handla.

I dagens samhälle finns inte dessa butiker, kanske i framtiden vem vet. Idag finns bara färdiga grejor att handla, vare sig det passar som man hade tänkt sig eller inte.

Ibland har jag funderat på att söka till typ roomservice eller bygglov. Bara för att få den här hjälpen jag så känner mig desperat efter att få. Även fast att jag känner att vi inte platsar in alls.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar