lördag 20 april 2013

ÄNTLIGEN

Kan man röra sig ut och börja pilla på allt i trädgården. Har nästan städat ur vårat växthus, så att det bara är att spola av snart. *längtar* massor till att temperaturen ska stiga uppåt så att växterna inne kan få komma ut dem också. Ska fixa potatis så att vi kan sätta dem i jorden också snart.



Min fina blomma jag planterade förra året. Bilden hittade jag på nätet, då min egna är väldigt liten och klen just nu. Men den ska förhoppningsvis bli så här stor och fin. ÅÅÅ jag vill verkligen börja rensa ur runt alla häckar och de få rabatter jag har. Men vet att det är ännu för tidigt att börja med detta.

Även att köpa nya plantor och ordna runt omkring där också. Jobbiga våren som är så grymt försenad här hos oss. Ni har säkert hört om alla översvämningar runtomkring Uppsala. Jo vi har en liten å som just nu håller på att äta upp grannens hela åkrar ganska rejält.

Sjöutsikt gör ju att husen blir dyrare, frågan är om det räcker som sälj argument när det bara inträffar på våren. Och då inte varje vår, utan bara som i dessa fall, då Snön ligger länge kvar och regnet öser ner. *hmm* 

2 kommentarer:

  1. Vi får helt enkelt njuta av vattnet :) och vårbruka efter bästa förmåga.

    SvaraRadera